Airtel Chad Donates Food and Equipment To The Needy And Young Orphans! / Airtel Tchad Offre Des Dons En Vivres Et Non Vivres Aux Plus Démunies Et Aux Jeunes Orphelins!

Airtel Chad donates food and equipment to the needy and young orphans.
  • Airtel Chad organizes donations to the poor (IFTAR Project) of the local Islamic Committee of Chad through the great mosque of N'Djamena (Chad).
During the month of Ramadan, Airtel Chad helped the poor by making a donation of essential goods to the great (Roi Fayçal) Mosque in N'djamena.

This initiative was designed to support the most needy Muslims during the fasting period. This is the third time in 3 years that the mobile company has assisted the Muslims go through month of Ramadan.

Mr. Djibril Tobe, the CEO of Airtel Chad, personally led the presentation to the various community members.

Information Links:

• Wednesday, July 13, 2016: Airtel Chad organize donations to orphans and the disinherited children of “KHALWA Ibrahim Inyass” Koranic school in Koundoul (Chad).

(See some pictures in “Koundoul” folder in attached)

The representative of the CEO Airtel Chad, Abdou Bouha Oumara, and a delegation of staff visited “KHALWA Ibrahim Inyass” Koranic school, located in the Muslim Hadjarai district in the sub-prefecture of Koundoul.

This visit was intended to make donations to orphans and the disinherited children.

Cheikh Youssouf Adam (Head of Koranic school) was at the ceremony with Mr. Oumar Mahamat Adji, the mayor of Koundoul, and some other local authorities.

Information Links:

General composition of food and equipment offered:
Plastic Mats for 3 and 6 people, oil cans, sugar bags, cartons of dried “Dates”, cartons of Milk, Corn bags of 100KG, millet bags of 100Kg, rice bags of 50Kg, mosquito nets and Holy books (Koran).

Both activities were relayed widely in the local press, national television, radios and Internet.
Thanks to such actions, Airtel complies with its Corporate Values to be a Responsible and Solidary company, close to the people and its customers.

Thanks!

Airtel Tchad offre des dons en vivres et non vivres aux plus démunies, et aux jeunes Orphelins!!
  • Lundi 27 juin 2016 : Remise de don pour les démunies (Projet IFTAR) dans le local du Comité Islamique du Tchad à la grande mosquée de N’Ndjamena.
Pendant la période du RAMADAN, Airtel Tchad est venue en aide aux personnes démunies en faisant un don des produits de première nécessité au Conseil Supérieur des Affaires Islamiques à la grande Mosquée Roi Fayçal de N’djamena. Ceci pour soutenir les Musulmans notamment les nécessiteux en cette période de jeûne.

A noter que c’est pour la troisième année consécutive que la compagnie de téléphonie mobile assiste les Musulmans en ce mois. Le Directeur général d’Airtel Tchad, Djibril Tobe, à personnellement présenter les vœux de l’Entreprise à ses hôtes.

Liens de l’information :

• Mercredi 13 juillet 2016 : Remise de don aux orphelins et enfants déshérités du centre coranique KHALWA Ibrahim Inyass de Koundoul (Tchad)
Une délégation des responsables d’Airtel Tchad, conduite par le représentant du Directeur Général, ABDOU B. OUMARA, s’est rendue dans la sous-préfecture de Koundoul, précisément dans le quartier Hadjaraï, pour offrir des dons à la Khalwa Cheikh Ibrahim Iniass, une école coranique prenant en charge les orphelins et enfants déshérités.

La cérémonie s’est déroulée en présence du Cheikh Youssouf Adam (Responsable du centre coranique), du maire de la ville de Koundoul, M. Oumar Mahamat Adji et de quelques autorités locales.

Lien de l’information :

Composition générale des vivres et non-vivres offerts :
Nattes en plastique de 3 et 6 places, des bidons d’huile, SACS DE SUCRE, CARTONS DE DATTES, CARTONS DE LAIT, SAC DE MAIS DE 100 KG, SACS DE MILS DE 100 KG, SACS DE RIZ DE 50 KG, des moustiquaires et des livre-Saints.

Ces deux activités ont été relayés à grande échelle dans la presse locale, la télévision national, les radios et le Digitale.

Airtel, par des actions de ce type, se conforme à ses valeurs d’entreprise responsable et solidaire, proche de la population et de sa clientèle.