Airtel Congo B - Santé, Health Program for Schools/ Airtel Santé à l’école, Health Program at Schools

Airtel Santé, Health Program for Schools

Brazzaville, June 2016 – Congo B launched a CSR program named “Health at School” for all primary schools in partnership with UNICEF. Previously launched in Brazzaville in 2015, it has been extended to Pointe-Noire. More than 1,800 students will benefits from this opportunity.

The Alexis Makosso Primary School  located in the second district of Pointe-Noire, was the first to host the activities. The ceremony was conducted in the presence of the Mayor of the 2nd Distctrict Mvou Mvou, Guy Loemba and the education board members. 315 children benefited from these medical exams (eye exams, hearing, blood sugar, weight control and size, malaria) as well as systematic deworming given by our health partner, Depaget Medical Centre.

The objective of this operation is to prevent and educate primary school students from diabetes, malaria, obesity and other diseases.

Airtel Santé à l’école, Health Program at Schools

Brazzaville, Juin 2016 – Lancé le lundi 6 juin 2016 à Pointe-Noire,  Airtel Congo B poursuit son programme CSR avec l’opération “ la Santé à l’école” auprès des élèves des écoles primaires du Congo en partenariat avec l’UNICEF. Cette fois, le tour est venu pour la ville de Pointe-Noire de bénéficier de cette opération. Au total 1800 élèves bénéficierons de cette opportunité.

L’école Primaire ALEXIS MAKOSSO situé dans le 2ème arrondissement Mvou-Mvou a été la première école de Pointe-Noire à recevoir cette opération, grande première en matière d’engagement social d’entreprise. La cérémonie de lancement a eu lieu sous le patronage de Monsieur l’Administrateur Maire du 2ème Arrondissement MVOU MVOU Monsieur Guy LOEMBA en présence des responsables de l’enseignement et des chefs de quartier.

Au total 315 enfants élèves des classe CP et CE ont bénéficiés des visites médicales de base (examens de la vue, l’ouïe, glycémie, contrôle du poids et de la taille, Paludisme) ainsi que le déparasitage systématique par notre partenaire santé, DEPAGET MEDICAL CENTER.

L’objectif de cette opération consiste à prévenir et sensibiliser  les élèves des écoles primaires du Congo sur le diabète, le paludisme, l’obésité ainsi que bien d’autres maladie.