Airtel Niger Working for a Better Education / Airtel Niger Au Service De L'éducation

AIRTEL NIGER WORKING FOR A BETTER EDUCATION

Tahoua August 12th, 2016
Airtel Niger has inaugurated a non-formal education school, "Sheik Kaoura Tahoua."
The unveiling ceremony was attended by the Secretary General of the region, Airtel Niger Marketing Director, the Sheik of Kaoura, among other guests.
The school, with annual enrolment of 500 students, is the only school within a radius of 40km in Tahoua. Airtel Niger in line with its commitment to corporate citizenship, identified the school and decided to intervene by nurturing the hope for a better future in the children. Speaking during the event, M. Abdelkader Babakodo, Marketing Director of Airtel Niger said: “Providing children with an opportunity for education today is considered the best investment for a country like Niger in the quest to ensure development. This is why Airtel Niger, aware of its role, engages the authorities whenever a request is made to give the youth better education in preparation for their future.”
This school has six classroom blocks equipped with tables and benches for the students. Three toilets blocks have also been constructed to improve hygiene in the school as well as 350 Korans. The project was undertaken at a cost of 45 million CFA francs.
The Secretary General of the Tahoua region, speaking on the behalf of the governor, said he welcomes this noble initiative and thanked Airtel for its contribution to the development of education in Niger.

Airtel Niger au service de l’éducation

Tahoua 12 Aôut  2016
Airtel Niger a procédé à l’inauguration de l’école d’éducation non formelle « Cheik Kaoura de Tahoua ». La cérémonie s’est déroulée en présence du secrétaire générale du gouvernorat , du directeur Marketing d’Airtel Niger, du Cheik de kaoura, et de nombreux autres invités. En effet, cette école qui accueille plus de 500 élèves chaque année, est la seule infrastructure scolaire dont dispose ce village situé à 40 km de Tahoua. Airtel Niger fidèle à ses engagements d’entreprise citoyenne a identifié cette école et a décidé d’intervenir en faisant naitre l’espoir d’un avenir meilleur pour ces enfants. Prenant la parole, Abdelkader BABAKODO, Directeur Marketing d’Airtel Niger a déclaré : «  Donner des arguments aux enfants pour affronter l’avenir est aujourd’hui le meilleur des investissements pour un pays comme le Niger en quête de son développement. C’est pourquoi Airtel Niger conscient du rôle qu’elle doit jouer , s’engage  chaque fois que la demande lui est faite aux côtés des autorités nigériennes afin de donner une meilleure éducation  à la jeunesse en vue de sa préparation pour affronter l’avenir.
Cette école dispose aujourd’hui de :

• Six classes de cycle primaire entièrement construite et équipées de table bancs
  • La construction d’un bloc de 3 latrines pour améliorer l’hygiène dans l’école
  • Trois Cent Cinquante  corans

Le tout d’une valeur total de 45 000 000 de F CFA.

Le SG de la région de Tahoua, parlant au nom du gouverneur s’est dit réjoui de cette initiative noble et remercie Airtel pour sa contribution au développement de l’éducation au Niger